Pages Navigation Menu

Sport in the City

La graniţa dintre automobilism sportiv şi maşină fiabilă cu NRA şi noua Fiesta

Credit foto: Mircea Roșca

Noile modele Ford Fiesta au fost testate recent împreună cu piloții de la Napoca Rally Academy, echipă care este, în momentul de față, campioana României la raliuri.

Aceștia s-au declarat mulțumiți de caracteristicile vehiculelor, dar și de ceea ce oferă mașinile testate și le-au atribuit calificative foarte bune. Autoturismele au fost testate pe o porţiune de traseu inclusă şi în Transilvania Rally 2017, unde „au luat curbele” într-un mod exemplar, iar dacă pe aceste porţiuni de drum stabilitatea le-a fost una de invidiat, atunci cred că putem vorbi de una dintre cele mai recomandate autovehicule ale clasei respective în ceea ce piveşte condusul de rutină.

Compania americană „Ford Motor”  a lansat oficial în toamna anului trecut cea de-a șaptea generație a modelului de clasă mică Ford Fiesta. Noile modele se remarcă printr-un design inovator, motorizări mai eficiente și, mai ales, prin faptul că oferă cele mai avansate opțiuni de conectivitate și tehnologii de asistență la condus de pe piața europeană a modelelor de volum de clasă mică.

Noul Ford Fiesta va fi disponibil în șase niveluri de echipare, fiecare dintre ele cu design personalizat și public țintă distinct: Trend, Titanium, ST Line, Vignale, ST și Active. În România, momentan, se pot achiziționa doar variantele Trend și Titanium, care au fost lansate  în luna iunie. Spre bucuria românilor interesați de noile modele Ford Fiesta, de luna viitoare, versiunile ST Line și Vignale vor fi disponibile și în țara noastră.

Pentru pasionații de mașini sport, Ford propune varianta ST Line, inspirată de modelele Ford Performance, cu un aspect dinamic atât la interior, cât și la exterior, în vreme ce Fiesta Vignale este recomandată celor care iubesc mașinile stilate și tapițeriile elegante din piele.

Referitor la motorizări, noul Ford Fiesta vine cu o gamă completă de motoare Euro 6 diesel și benzină. Se evidențiază, totuși, cea mai recentă versiune a motorului EcoBoost de 1 litru, oferită în cadrul versinilor 100, 125 și 140 CP, care dispune de cele mai avansate soluții tehnice ale momentului, precum: injecția directă, sistemul „start&stop” sau dubla distribuție variabilă. Transmisia este manuală în șase trepte, însă, pentru varianta de 100 CP se poate opta și pentru o transmisie automată în șase trepte, cu padele pentru schimbarea manuală a vitezelor.

Totodată, una dintre marile noutăți pe care o aduc, la interior, noile modele, este reprezentată de centrala multimedia de ultimă generație SYNC3, cu touchscreen de pănă la 8 inch, comenzile vocale și integrarea completă pentru dispozitivele mobile compatibile cu standardele Apple CarPlay și Android Auto. De asemenea, Fiesta este primul model Ford ce poate fi dotat  cu sistemul „B&O PLAY ” care dispune de o putere totală de 675 W și 10 difuzoare. În același timp, aceasta este prima generație Fiesta ce oferă plafon panoramic culisant.

Un alt aspect asupra căruia producătorii noilor Ford Fiesta și-au focusat atenția este redat de protecția și siguranța pasagerilor. Astfel, în acest sens, autoturismele încorporează o serie de tehnologii avansate. Fiesta este și primul model Ford echipat cu sistem de detectare a pietonilor, care poate ajuta la eviatarea unor coliziuni, îndeosebi, pe timp de noapte, precum și cu sistem de asistență activă la parcare, ce are capacitatea de a acționa frânele pentru a preveni ciocniri la viteză redusă. Una dintre tehnologiile de asistare a șoferului se bazează pe două camere video, trei senzori radar și 12 senzori cu ultrasunete care, împreună, pot monitoriza un câmp de 360° în jurul vehiculului și pot scana drumul din față pe o distanță de până la 130 m. Important de menționat e și faptul că funcția de frânare automată este standard la noile modele.

Dintre tehnologiile de asistare a șoferului de care dispun noile Ford Fiesta mai merită amintite: tempomatul adaptiv, limitatorul inteligent de viteză, sistemul de indicare a distanței, sistemul de avertizare a șoferului, sistemul de menținere a benzii de rulare, sistemul de avertizare la părăsirea benzii și sistemul de avertizare cu privire la coliziunile frontale.

Prețurile pentru modelele Ford Fiesta pornesc de la 12 400 euro pentru versiunea Trend.

Abia din primăvara anului viitor vor fi disponibile în România și versiunile ST și Active. Modelul Fiesta Active va fi o versiune complet nouă, cu valențe de crossover.

Cu o istorie de peste 40 de ani, modelul Ford Fiesta este „bestseller-ul” mărcii Ford, cu peste 16 milioane de unități vândute din 1976 până în prezent.

 

Maria Petruța

Comentarii

comentarii